Πίεση ελαστικών εκτός δρόμου

Πίεση

Για λόγους ασφαλείας και με στόχο να βελτιστοποιηθεί η διάρκεια ζωής των ελαστικών, είναι απαραίτητο να διασφαλίζετε ότι τα ελαστικά σας είναι πάντα σωστά φουσκωμένα.  Η οδήγηση με σωστά φουσκωμένα ελαστικά, σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή των ελαστικών, συμβάλλει επίσης σημαντικά στο να οδηγείτε σε ευθεία και να έχετε τον έλεγχο του οχήματος σε στροφές, κατά το φρενάρισμα και σε χαμηλές ταχύτητες.  Η οδήγηση με ανεπαρκώς φουσκωμένα ελαστικά μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη φθορά και μη αναστρέψιμη ζημιά, αυξάνοντας σημαντικά τον κίνδυνο ερπυσμού του ελαστικού ή την πιθανότητα να απόσπασης της θέσης του ελαστικού, ακόμη και όταν χρησιμοποιείτε κλειδαριές ζάντας.

Οι συστάσεις για την πίεση των ελαστικών εκτός δρόμου είναι κατάλληλες μόνο για περιορισμένη χρονική διάρκεια, ταχύτητες και φορτία, σε στεγανές επιφάνειες υψηλής ταχύτητας, όπως τα οδοστρώματα.  Συνιστάται υψηλότερη πίεση των ελαστικών για αναπόφευκτη χρήση σε οδόστρωμα, ενώ η παρατεταμένη χρήση σε οδόστρωμα θα πρέπει να αποφεύγεται τελείως.  Ο αέρας χάνεται σταδιακά από τα ελαστικά. Συνεπώς, είναι απαραίτητο να ελέγχετε συστηματικά την πίεση των ελαστικών πριν από τη χρήση.  Μετά τον έλεγχο, μη ξεχάσετε να επανατοποθετήσετε το καπάκι της βαλβίδας, το οποίο, μαζί με τον πυρήνα της βαλβίδας, εξασφαλίζει αεροστεγή στεγανοποίηση.

moto edito recommended pressures off road news events

Συνιστώμενες πιέσεις

Αυτές είναι οι πιέσεις των ελαστικών που προτείνονταιανάλογα μετον τύπο οδοστρώματος, τις καιρικές συνθήκες, την ισχύς της μοτοσυκλέτας και τον τύπο ελέγχου

Διαχείριση και αποθήκευση

Τα ελαστικά σας πρέπει να διατηρούνται σε μέρος αεριζόμενο, στεγνό και δροσερό, μακριά από το άμεσο ηλιακό φως και ακραίες θερμοκρασίες, κάθε είδους χημική ουσία και οποιονδήποτε διαλύτη ή υδρογονάνθρακα που μπορεί να επηρεάσει τοeμείγμα γόμας. Θα πρέπει επίσης να φυλάσσονται μακριά από οτιδήποτε μπορεί να τρυπήσει τη γόμα (για παράδειγμα αιχμηρά μέταλλα ή ξύλα), αλλά και μακριά από άμεση θερμότητα ή ηλεκτρικά φορτία.

Συμβουλή για ελαστικά Trial

Ο σχεδιασμός των ελαστικών Trial καθιστά δύσκολη την τοποθέτηση τους. Διατρέχετε τον κίνδυνο να σπάσετε τα σύρματα του τακουνιού εάν ασκήσετε μεγάλη πίεση.  Τηρείτε προσεκτικά τις οδηγίες τοποθέτησης για την εισαγωγή των γάντζων της ζάντας (λιπάνετε, κρατήστε σταθερά το τακούνι στην αντίθετη πλευρά στο κοίλο σημείο της ζάντας – μην ασκείτε υπερβολική δύναμη στο τακούνι ).   Για να φουσκώσετε, τοποθετήστε έναν λαστιχένιο δακτύλιο ανάμεσα στο τακούνι του ελαστικού και στη ζάντα ή χρησιμοποιήστε έναν καλά σφιγμένο ιμάντα περιμετρικά του πέλματος του ελαστικού για να επιτύχετε την αρχική πίεση.

Φθορά ελαστικών

Το πέλμα παρέχει το μεγαλύτερο μέρος της πρόσφυσης του ελαστικού στο έδαφος. Με τη φθορά, μειώνεται η πρόσφυση του ελαστικού. Γι’ αυτό, θα πρέπει να θυμάστε να ελέγχετε τακτικά τα ελαστικά σας για σημάδια φθοράς: ελέγχετε οπτικά το βάθος του πέλματος και την ομοιομορφία της φθοράς. Η πίεση των ελαστικών έχει και αυτή άμεσο αντίκτυπο στη φθορά.

Δύο πιθανές ταξινομήσεις για την ίδια διάσταση ελαστικών

Προσοχή! Υπάρχουν δύο ταξινομήσεις για την ίδια διάσταση ελαστικών.

 

  • Παλαιά ταξινόμηση: Enduro, Desert, Range 12
  • Νέα ταξινόμηση: Starcross, AC10, Trial Light και Xlight

Για τις γκάμες ελαστικών Enduro, Desert, S12XC και M12XC ο προσδιορισμός της διάστασης βασίζεται στο πλάτος του ελαστικού που μετριέται στο επίπεδο του πέλματος.

Για τις γκάμες ελαστικών Starcross, AC10 Trial Light και Xlight, ο προσδιορισμός της διάστασης βασίζεται στο πλάτος του ελαστικού που μετριέται στο επίπεδο του πλευρού

Το 130/70-19 Cross Competition S12XC αντιστοιχεί σε 110/90-19 Starcross 5.

moto edito wording off road news events

Αφήστε μια απάντηση